Fra årsskiftet lancerer YouSee sin egen tv-kanal med et mix af dansk og udenlandsk underholdning, der først og fremmest er tiltænkt yngre målgrupper. Kanalen får egen programflade og reklamer som traditionelle flowkanaler men bliver suppleret af et on-demand-univers med op mod 600 titler. Det fortalte YouSees mediedirektør, Christian Morgan på et pressemøde ved den årlige gadget-messe i Berlin, IFA. Her gav han også grunden til at YouSee nu går i luften med sin egen tv-kanal. ”Selvom mange af vores kunder streamer på livet løs, foretrækker mange fortsat at se med via traditionelt tv, og den nye kanal bliver tilgængelig for alle vores tv-kunder,” kom det fra Christian Morgan.

YouSee har tidligere lanceret ChriChritv og YouSee Comedy, men det kræver bland-selv-tv fra YouSee at se de to kanaler. Den nye kanal vil ligge i grundpakken og kunne ses af alle YouSees tv-kunder. Kanalen vil have indhold fra ChriChriTV og YouSee Comedy men også fra 20th Century Fox, der er et af verdens største film- og tv-selskaber.

Ud af YouSees godt og vel 1,3 mio. kunder har ca. 175.000 bland-selv-tv, men YouSee oplever at flere ønsker bland-selv-tv nu da man kan blande traditionelle tv-kanaler og streaming-tjenester.