Det kan være, du vil have flere kanaler i din TV-pakke, eller du har brug for mere hastighed på dit internet. For fremtiden bliver det nemmere at vælge mellem de forskellige produkter, eller betale din regning til antenneforeningen med administrationssystemet Panther.

Det er en løsning for selvbetjening, hvor du kan opdatere dine oplysninger digitalt, forklarer formand for Antenneforeningen af 1986 Dan Norén.

”Selvbetjeningen bliver mere effektivt, men samtidigt så er det også bare et IT-system. Det er ikke indgribende for, hvordan det er at være kunde hos os,” lyder det betryggende fra formanden.

Medlemmer vil opleve, at antenneforeningen har skiftet til IT-systemet Panther på hjemmesiden, når de logger ind sidst i juni måned.

Automatisk betaling

Regninger bliver med den tidligere metode opkrævet af antenneforeningen per brev. Med IT-systemet Panther vil det hele blive digitalt, og regninger kan betales med MobilePay, kort eller via betalingsservice.

”For fremtiden vil AF86 ikke kunne tilbyde en regning med post, men kunderne vil blive tilmeldt via deres betalingskort eller betale via betalingsservice. Det gør betalingen mere effektiv for både kunderne og for administrationen,” forklarer Dan Norén.

Når medlemmer og kunder logger ind første gang på Panther, skal de bruge de login-oplysninger, som står på deres tilsendte faktura. Herefter vil de overgå til digital betaling, når oplysningerne bliver opdateret på den nye internetside.

Slut med breve og papir

”Vi har valgt at skifte til det nye system for at blive mere effektive. Det vil gøre kommunikationen til medlemmer og kunder digitalt og i højere grad automatisk,” siger formanden.

Forretningsfører for Antenneforeningen af 1986 Per Rokkedal er enig.

”I dag foregår meget af kommunikationen enten med fysiske breve, eller ved at kunder skal udfylde en formular og sende den pr e-mail. Især almindelig post er en omstændig proces, og det er dyrt. Samtidig vil kunderne med Panther få et bedre overblik over deres betalinger, og især også over de produkter, de har hos os,” siger Per Rokkedal.

Han håber, at systemet fører flere gode aspekter med sig.

”Forhåbentlig vil det også frigive noget tid i administrationen. Vi kan få mere tid til at behandle andre forespørgsler og betjene kunder,” lyder det.

MitAF86 giver kunderne mulighed for at følge med i, hvad de har bestilt, de kan også opgradere produkter og hele tiden se deres saldo og få overblik over deres regninger.
Per Rokkedal, forretningsfører i AF86

Et univers af valgmuligheder

Antenneforeningen hjemmeside vil få en knap, der leder kunder hen til et overblik over den TV-pakke eller det internet, som de betaler for. Denne del af siden hedder MitAF86 og er en løsning for kunder til selv at vælge, helt digitalt, hvilke produkter de ønsker.

”MitAF86 giver mulighed for en selvbetjeningsløsning, hvor kunder kan logge ind og følge med i, hvad de har bestilt, de kan også opgradere produkter og hele tiden se deres saldo og få overblik over deres betalte regninger,” forklarer forretningsføreren.

Få sms, når nettet er nede

På sigt vil foreningen få registreret email-adresser på alle deres medlemmer. Kunder og medlemmer kan selv indtaste deres email-adresse i deres selvbetjening, så de kan få kvitteringer og regninger elektronisk.

”Det bliver et univers for selvbetjening, hvor kunder selv holder deres oplysninger opdateret, for eksempel hvis de ændrer telefonnummer eller andet,” siger han.

Registreringen af kontaktoplysninger er især en fordel, hvis kunder ønsker at få besked, når nettet er nede, eller et tv-signal er væk.

”På hjemmesiden kan man tilmelde sig driftsservice, så man får besked, hvis der er driftsforstyrrelser. Det bliver sendt ud helt automatisk pr. sms.”