Startet af ildsjæle i Brøndby Strand

AF86 har sin oprindelse blandt en flok ildsjæle i Brøndby Strand, der startede foreningen i 1986. Formålet var at sørge for godt og billigt TV til beboerne i medlemsafdelingerne. Med signal fra Stofa gik foreningen i luften til 4.000 husstande.

Internet og telefoni kommer til

I 2003 tog foreningen en vigtig strategisk beslutning, da man i stor stil valgte at udbygge ledningsnettet. Dette gjorde det muligt at udvide antenneforeningens virke til også at omfatte internet og telefoni. Samtidig var nettet nu opgraderet i en sådan grad, at der var opstået en mulighed for at indlemme og servicere nye medlemmer af foreningen. Det resulterede i, at boligafdelinger i både Brøndbyøster og Brøndbyvester blev medlemmer af AF86.

Et stærkere net

I 2009 sløjfede foreningen sin egen hovedstation og fik i stedet alle TV-signaler leveret fra YouSee. Dermed kunne AF86 tilbyde de mest moderne og brugervenlige TV-løsninger i Danmark til den stadig voksende medlemsskare.

I 2010 gennemgik teknikken endnu engang en gennemgribende opdatering, og det samme var tilfældet i 2015, så foreningens mange medlemmer nu kan vælge mellem en række internethastigheder til meget stærke og attraktive priser.

I vokseværk

Fra udbygningen af nettet i 2003 er det gået meget stærkt, og foreningen tæller i dag næsten 19.000 brugere fordelt på over 70 medlemsafdelinger i Brøndby, Albertslund, Ishøj, Greve, Vallensbæk, Taastrup, Rødovre, Hvidovre, Valby og Kokkedal. Og nye boligafdelinger fra Storkøbenhavn banker hele tiden på døren for at komme med i foreningen.

Demokratiet som grundsten

En af foreningens kendetegn er medlemsdemokratiet. På det årlige repræsentantskabsmøde kan medlemsafdelinger få indflydelse på foreningens virke. Indflydelsen beror sig på grundlæggende demokratiske værdier, hvor den enkelte medlemsafdeling, gennem stemmeret og mulighed for at fremsætte forslag, kan påvirke udviklingen af foreningen.

Den demokratiske struktur tiltaler især de medlemsafdelinger, der ikke ønsker et kundeforhold til en stor leverandør, der vil eje afdelingen og dens tekniske installationer i mange år.

Vores værdigrundlag

Værdierne er med til at sætte rammerne for de mest essentielle målsætninger, der karakteriserer foreningen.

God service

Fair priser