Om antenneforeningen

Antenneforeningen af 1986 blev startet i 1986. Fokus har altid været på kvalitet, fornuftige priser og demokrati.

Antenneforeningen af 1986 har sin oprindelse blandt en flok ildsjæle i Brøndby Strand, der startede foreningen i 1986. Formålet var at sørge for godt og billigt tv til beboerne i medlemsafdelingerne. Med signal fra Stofa gik foreningen i luften til 4.000 husstande.

I 2003 tog foreningen en vigtig strategisk beslutning, da man i stor stil valgte at udbygge ledningsnettet. Dette gjorde det muligt at udvide antenneforeningens virke til også at omfatte internet og telefoni. Samtidig var nettet nu opgraderet i en sådan grad, at der var opstået en mulighed for at indlemme og servicere nye medlemmer af foreningen. Det resulterede i, at boligafdelinger i både Brøndbyøster og Brøndbyvester blev medlemmer af Antenneforeningen af 1986.

I 2009 sløjfede foreningen sin egen hovedstation og fik i stedet alle tv-signaler leveret fra YouSee. Dermed kunne Antenneforeningen tilbyde de mest moderne og brugervenlige tv-løsninger i Danmark til den stadig voksende medlemsskare.

I 2010 gennemgik teknikken endnu engang en gennemgribende opdatering, og det samme var tilfældet i 2015, så foreningens mange medlemmer nu kan vælge mellem en række internethastigheder til meget stærke og attraktive priser.

Fra udbygningen af nettet i 2003 er det gået meget stærkt, og foreningen tæller i dag 20.000 brugere fordelt på 70 medlemsafdelinger i Brøndby, Albertslund, Rødovre, Hvidovre, Ishøj, Vallensbæk, Høje Taastrup og København. Og nye boligafdelinger fra Storkøbenhavn banker hele tiden på døren for at komme med i foreningen.

En af foreningens kendetegn er medlemsdemokratiet. På det årlige repræsentantskabsmøde kan medlemsafdelinger få indflydelse på foreningens virke. Indflydelsen beror sig på grundlæggende demokratiske værdier, hvor den enkelte medlemsafdeling, gennem stemmeret og mulighed for at fremsætte forslag, kan påvirke udviklingen af foreningen. Den demokratiske struktur tiltaler især de medlemsafdelinger, der ikke ønsker et kundeforhold til en stor leverandør, der vil eje afdelingen og dens tekniske installationer i mange år.